Gå til innhold
Arkivverket

[#50946] Jacob Jaasund, f. 1844, handelsmann i Stavanger


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

I folketellingen 1900 bodde Jacob Jaasund på Nytorvet 7 i Stavanger, enkemann og handelsmann av yrke. Er det noen som har kjennskap til Jacob etter 1900? Finnes det noen skriftlige kilder der Jacob er nevnt? Han var handelsmann, hvilken form for handelsvirksomhet drev han? Noen som vet hvem han var gift med før 1900?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa T. Knutsen

Hei Geir. Jeg har ikke funnet ut hva slags handel Jakob drev. Men du finner ham i FT 1875 for Haaland, da er han ugift. Jeg har heller ikke funnet Valborg f. 1890. som du spurte etter i forrige melding. Vet du hvor hun ble døpt? Vet du hvor faren er ført som død i 1889. Jeg har ikke funnet noen av dem. Send meg en mail - lisatk**frisurf.no. så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg litt videre. I boka Refhem: Gard og ætt i Sola finner Jakobs familie på s. 203-04. Han var en av 8 søsken. Jakob var gift 1. g. med Karen Knudsdtr. Nore Sunde. f. 1846 g. 1867. Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei Lisa og Hege. Hjertelig takk for opplysningene! Spesielt Jakobs 1. ekteskap var interessant! Lisa, når du henviser til FT 1875 for Haaland så skal det jo selvfølgelig være FT1865! Sender deg en mail! Så er jeg jo fremdeles interessert i videre opplysninger om Jacob Jaasund etter 1900. Likeledes stedatteren Valborgs skjebne etter 1900.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.