Gå til innhold
Arkivverket

[#50960] Hjælp til tydning af Kirkebogen Aker 1841


Gjest peter larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest peter larsen

Hjælp til tydning af trolovelsen i Aker November 1841 af Anders Magnus Sandberg og Maren Jørgine hun er født 20 Oktober 1826, det står nederste høyre side +lidt på næste side. venlig hilsen peter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette er hva jeg får ut av teksten.Lysning: Lyses til ekteskap for ungk. smnd./smed? Anders Magnus Sandberg og pike Maren Jørgine Stub på Nortvedt. Han er født i Varberg den 12.feb. 1815 og der? antaget til Gøtheborg og var der i Varberg .. ekteskap vitterligen ledig. F (far?) .. Johannes Sandberg. .. Hun er født i Xania (Christiania) den 5. og døpt den 23.okt. 1820, conf. .. den 20.okt. 1836. F (far).. Christen Jørgensen Stub. Forlovere Jens Thoresen og D.G. Hellesen. Viet den 5.nov. 1841.Vielsen 1841, nr. 97 Lenke5/11 1841 Smnd/smed? Anders Magnus Sandberg, f.Varberg og Xania. O. Nortvedt, 26 år, far Johannes Sandberg, og piken Maren Jørgine Stub, 21 år, far Chresten Stub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Vil bare erstatte ? og ...: der antaget til Gudsbord, har attest af 27 Juni 1840, hvori staar, at han 1837 flyttede til Gøteborg og var der i Varberg til æktenskap vitterligen ledig. F.N.(Faders Navn) Johannes Sandberg vacc.(vaksinert) Hun er født i Xania efter Attest fra Hr Sigvardt(?) den 5te og døbt den 23 Octbr 1820, conf. her den 2 Octbr. 1836, F.N. Christian Jørgensen Stub, vacc. Det øvrige som Berit har skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk skal du ha Per. Jeg har visst, foruten det jeg ikke forsto, uteglemt noe også. Det er bra noen er våkne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.