Gå til innhold
Arkivverket

[#50964] Ektefelle til Hans Olsen Jamt 1903 på gården Moen 12/1 på Røros ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Lurer på om noen vet om ektefelle til Hans Olsen Jamt på Gården Moen 12/1 på Glåmos/ Røros.Det er ikke oppgitt noe ektefelle på ham men han hadde en sønn ved navn Kjell Sigurd Hansen Jamt. Dette står på side 140 i Rørosboka bind 5.Denne Kjell er født 17/9 1924 død 14.7. 2002 Trondheim (Kilde DIS ) om han ble døpt på Røros vet jeg ikke. Lurer på om noen vet noe om hvem som er evt mor til Kjell Sigurd JamtMvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Går ut fra at det er denne Kjell Sigurd du sikter til [url="http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=801167>LenkeI det samme registeret over gravminner i Norge, finner jeg en Hans Jamt, f. 12.02.1903, gravlagt på Havstein, Byåsen i Trondheim Lenke. På samme gravsted finnes det en Margot Jamt, f. 17.12.1903, d. 4.10.1994. Hun er gravlagt i samme felt, rekke og gravnr. som Hans Jamt – kan de være ektefeller? Lenke, jf. LenkeFinner dåpen til en Hans Olsen Jamt på Røros og fødselsdatoen stemmer med ham som er gravlagt på Havstein (nr. 25, mannkjønn) Lenke. Og her er dåpen til Kjell Sigurd, og moren heter Margot Oshaug. Foreldrene var ugift da Kjell Sigurd ble døpt i Strinda, (Moholt) i Strinda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Du har nok funnet det som er riktig.Jeg fant ikke Kjell Sigurd på døpte i Kirkebøker for Røros. Da blir det å finne ut av det med Margot Oshaug da. Du skal ha takk for hjelpa så langt. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel Margots far, Peder Torgersen, i f.t. 1900 for Tolga - gården Oshaugen LenkeHan er igjen sønn av Torger Pedersen og Goro Andersdatter. Den eldre broren til Peder, Anders, er født på Røros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.