Gå til innhold
Arkivverket

[#50988] Siri Hansdatter, gift med Simon Borgersen Solløs fra Eiker. Hvem var hun?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei!Siri Hansdatter og Simon Borgersen Solløs giftet seg i Strømsø kirke i Drammen 28.10.1828. Simon Borgersen har jeg 'full' oversikt over, men Siri Hansdatter er jeg ganske usikker på. Alder da hun giftet seg i 1828 er oppgitt til 22 år hvilket passer bra med den Siri Hansdatter(foreldre Hans Hansen Ødeskoug og Marthe Hansdatter) som ble døpt i Haug kirke på Øvre Eiker 7.4.1806 (2.påskedag). Den samme Siri ble konfirmert i Haug 6.5.1821. Men hvorfor gifte seg i Strømsø hvis begge kom fra Eiker?Er jeg på rett spor eller .....?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jon! Du er på ferie! Men hyggelig at du tok ballen!Nevnte Siri og Simon er også 2-tipper til min tremenning med samme etternavn fra Krogstadelva! Det finner vi mer utav når du er tilbake.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Jeg hvet ikke om noe av dette er de rette personer, eller bare navnelikhet. Dataene her nedenfor er ikke helt forenelige men jeg håper noe av dette kan være til hjelp.15.02.1839 død piken Ingeborg Hansdatter Ødeskov 49 år gammel. Mor Marthe Hansdatter Ødeskov. Søsken Hans Hansen 44. Tørger Hansen 39 år. Oline g.m. Hans Larsen, Jahren. Birthe g.m. Peder Helgesen, Bergan. Kirsti g.m. Ole Helgesen, Ødskov. Kari g.m. Anders Pedersen, Modum. Sigrid g.m. Simen [farsnavn har jeg desverre klusset til, Drammen, Anne g.m. Nils Sørensen, Drammen. SAKO EMS dødsfallister.18.11.1847 skifte på Soløs etter avdøde Siri Hansdatter. Enkemann Simen Borgersen. Barn: Martin Simensen 17. Hans Simensen 13. Borger Simensen 5. Gunil Marie Simensdatter 9. Karen Marie Simensdatter 1.13.11.1848 skifte på Ødegården, Eiker etter livøreenke Marte Hansdatter. Datteren Siri gift med Simen i Drammen. De to siste fra SAKO EMS skifteproto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Vedrørende mitt forrige innlegg (5) så har jeg sjekket original. Siri nevnt i skifte 13.11.1848 var gift med Simen Torbjørnsen af Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Siris dåp finner du her (dåp nummer 45):Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Sigdal, Ministerialbok nr. 3 (1793-1811), Fødte og døpte 1805, side 195-196. LenkeSiri dør allerede i 1847 og det skiftes etter på Eiker 18.nov.1847.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for henvisningen, Jon! Jeg hadde allerede funnet dåpen i Sigdal, men den var ikke spesielt lett å finne i det skannede materialet. Den kirkeboka var en smule uoversiktelig.Når det gjelder dødsfallet hennes viser kirkeboka for Eiker at hun døde av barselfeber 23.11.1846 (begravet 29.11.1846). (MINI 14 for Eiker 1846-1854-bg#138).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.