Gå til innhold
Arkivverket

[#50993] Smestad Gård, Bærum


Gjest Jan H. Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke si at jeg hørt om noen Smestad gård i Bærum, men det finnes en i V.Aker.FT 1900, og kan dette være de du ettersøker Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

I Bærum Kommune på Ringeriksveien (E16) mellom Sandvika og Sollihøgda (og videre til Hønefoss) ligger Smestad på venstre side etter Skui, like ved Hagabråten. Litt lenger fremme ligger en vei som heter Smestadkroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiRegner med at det er disse du mener? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f00301&gardpostnr=6955&personpostnr=187389&merk=187389#ovre>LenkeHer står det at Ole Kristian er fra Jerdrum, noe jeg antar er Gjerdrum i Akershus.I 1875 tellingen for Gjerdrum finnes en Ole Kristian Hansen f. 1874 med bosted Smedstad. Det kan jo være herfra de har navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hagabråten hører/hørte under Skui før i tida. I 1875 ser det ut til at Smedstad/Smestad også hørte under Skui,men Smestad står ikke nevnt i Bærumsboka. Kanskje den står i heftene om husmannsplasser i Vestre Bærum. I 1900 mangler tellinga for den delen av Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Haakerud

Hei.Vet du om det har bodd en som het Osval(d) på denne gården rundt i perioden 1900-1920 ? Ole Kristian har nemlig en sønn som heter osvald som jeg har lett etter lenge. Han heter Hansen til etternavn ved fødtsel men Smestad i 1920. Dette er den samme Osvald Smestad som er far til den smestad slekten som jeg har søkt etter i Rælingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.