Gå til innhold
Arkivverket

[#51004] Eric Olsen d:.1834


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg kan ikke se at det er henvisning i skifteregisteret for Sunnhordland.Hroar Olsen forteller i sin bok 'Vestlandsslekten Olsen' at Erik Olsen hadde ni barn: Marie Magdalene (1787-1864), Ole Georg (1788-1868), Paul Nicolay (1789-1852), Jørgen G. (1795-), Janiche Helene (1799-1863), Ulrikke Eleonore Amundine (gift m. Gabriel N. Stølen) (1800-1859), Fredrikke Amalie (gift Holtermann) (1803-1885), Magdalene Margrethe (gift Bing) (1804-1885) og Rolf Andreas (1805-1883).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Mange takk, men er det skifte etter enken i 1844? LenkeDet er Janiche Helene (1799-1863) som jeg er ute etter. Hvor var hun da moren døde?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet etter Antonie Marie Olsen, født Grundtvig, og før avdød mann Erik, ble begynt 24. januar 1845 og sluttet 22. mars 1846. Sønnen Jørgen Grundtvig Olsen var i Frankrike, datteren Janniche Helene var 45 år gammel, og med presten Daae som lagverge. Det står ikke noe om hvor hun bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei Elin.Mange tak for inspill. Regner med at dere ser hva jeg prøvere å hjelpe med. Men flere hoder tenker bedre en et, så alle inspil er velkommon.mvh ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.