Gå til innhold
Arkivverket

[#51018] Foreldre og Besteforeldre til Lars Pedersen Tørres i 1734 på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Trenger Foreldre og besteforeldre til Lars Pedersen Tørres.Spm 2 Trenger å vite hvem Lisbet Malena Andersdatter er også f 1807 som er gift med Peder Jonsen Tørres (Ane Lisbet Pedersdtr Tørres 12 aug 1839 ) på Røros. Viser til tema 50977 slik at det blir en slags sammenhengEr dette mulig ? RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel dåpen til Lars i 1734, sønn av Peder Jonsen Tørres [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=46632>LenkeDet ser ut til at Lars hadde en eldre bror Jon, døpt i 1731 LenkeVil tro at dette er damen du søker:Lisbeth Malena ble født 7.3.1807, døpt 15.3.1807 på Røros, datter av Anders Andersen Gudahl og Anne Lorentzdatter, jf. (nr. 17) http://www.hognes.net/roros/d18001809.htm#1807 Det er mulig at det er en registreringsfeil, og at det skal stå Clementsdatter, for jeg finner ingen Anders Gudal gift med Anne Lorentzdatter på Røros.5.3.1802 fikk Anders Andersen Gudal og Anne Clementsdatter sønnen Clemens. I 1801 finner jeg også Anders Andersen Gu(l)dal bosatt på Røros, gift med Anne Clementsdatter Vigen (se nr. 756 ff) Lenke. Anders Gudal og Anne Clementsdatter ble gift i 1797 på Røros (se høyre side, par nr. 7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Takk skal du ha. Jeg har noe problem å tyde sånn gammelskrift i kirkebøker, men jeg spør da.Jeg vet ikke om disse også står i Rørosbok bind 4. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.