Gå til innhold
Arkivverket

[#51021] Tyding av kirkebok Tangen 1813


Gjest Alexandra M. Ringnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei kan noen hjelpe meg med å tyde et ord eller to her?LenkeNummer 3 fra bunnen i første kolonne på høyre side: (Viet) 9 mai. Ungkarl Erich Johnsen fra(?) B???? og pigen Margrethe Hansdatter 1g?Jeg klarer ikke å tyde hvor han er i fra...På forhånd stor takk! Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

Hei AlexandraJeg tror det må stå at han er fra Wærket. Var det noe industriverk i nærheten?Beste hilsner Tor Weidling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, han kan være fra Konnerud-verket. Har funnet tilsvarende forkortelser tidligere (stort sett i kirkebøkene for Skoger).Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei igjen Værket kan jo stemme bra, familien bosatte seg på Lorentzplassen under Svarterud på Konnerud. Tusen takk alle sammen! Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei, etter litt snubling så skjønte jeg søkemotoren på familysearch, tusen takk! Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Liv Ofsdal

Hei alle som trenger tips om hvordan å søke i FamilySearch! Jeg legger her (totalt ubeskjedent) ut en lenke til hvordan jeg bruker mormonernes base: LenkeHåper noen får nytte av dokumentet! :)Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei Liv! Flott at du har laget dette oppsettet. Det hadde vært svært nyttig om du la dette inn her i eget tema! Stadig er det folk som strever med å bruke disse kilder. Selv om det kan være mye usikre opplysninger i denne databasen, er det et flott sted å begynne søking. Med så mange digitaliserte kirkebøker som vi nå får etter hvert, blir det mye lettere å kontrollere opplysningene fra disse kildene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.