Gå til innhold
Arkivverket

[#51032] Christen Pettersen (f. 1831 i Flosta, A-A) - til Amerika 2/6 1863


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Matros Christen Pettersen fra Flosta (Narestø) i A-A (f. 1831) reiste jf. kirkeboka til Amerika 2/6 1863 - sammen med kona Marte Hansdtr. (f. ca. 1832 i Næskilen) og sønnen Petter Christensen (f. 22/10 1860). Med seg hadde de også 'Pige' Karen Oline Hansdtr. (23 år fra Flosta), antagelig Martes søster, og 'Pige' Gunhild Marie Gundersdtr., 21 1/2 år, også fra Flosta.Christen Pettersen kan også ha brukt navnet Holm.Jeg trenger hjelp til å finne dem igjen i Amerika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har muligens funnet det ettersøkte paret igjen i 1880 Census (FS; samme oppl. i Digitalarkivet):2nd Ward, Manitowoc, Manitowoc, WisconsinChrist Peterson, 49, Sailor, NorwayMartha Peterson, 47, Wife, NorwayHana Peterson, 15, Dau., WisconsinPeter Peterson, 13, Son, WisconsinJosephina Peterson, 11, Dau., WisconsinJoseph Peterson, 10, Son, WisconsinWillie Peterson, 7, Son, Wisconsin----------------------Dersom dette er rett familie, må den eldste sønnen, Petter Christensen (f. i Flosta 1860), enten være død eller ha flyttet hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Også to av Christen Pettersens brødre utvandret til Manitowoc, ser jeg av Bjerkes bok:- Lars (Louis) Pettersen (f. 1834, imm. 1864).- John Peder Pedersen/Pettersen (f. 1837, imm. 1866).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.