Gå til innhold
Arkivverket

[#51040] Hjelp til tolking i skannet kirkebok for Løten


Gjest Alf Segbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Segbø

Håper noen der ute kan hjelpe meg med en tolking av et ord i kirkebok for Løten, Hedmark i året 1811. Det gjelder viede/trolovede side 219 nr 21. Gunder Gundersen Seglen, enkemand og pigen Marthe Olsd. Men hva står etter Olsd. og før caut.? Har jeg tolket riktig når det står først at de er viet i 'huset', klarer ikke å få det til å bli 'kirken'. Jag takker for all hjelp. Vennlig hilsen Alf Segbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, det står 'i Huset'. Ordet før 'Caut.', er 'sammesteds'. Dvs Marthe Olsdatter bodde også på Seglen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Segbø

Hei Else BTusen takk for rask hjelp. Svaret er veldig rimelig og det stemmer helt sikkert. Jeg skal gå inn i kirkeboken igjen å forsøke å finne ut av ordet en gang til, nå har jeg jo svaret og da skulle det vel gå greit.Vennlig hilsen Alf Segbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Thor Bøhmer

Har ingen opplysninger om Marte, men hun skal være fra Solør. Ektemannen er Gunder Tomter. Tidl g m Anne Rasmusdatter Ilseng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Segbø

Marthe Olsdatter er f. ca 1783 i Våler. Hun ble gift i Løten med Gunder Tomter Seglen i 1811, de hadde ingen barn. Hun døde i Løten i 1832. Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.