Gå til innhold
Arkivverket

[#51048] Aner til Johannes Nielsen gift i Tune 1820?


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

Johannes giftet seg i Tune, Østfold i 1820 med Kari Pedersdtr. no. 21 i kirkeboken Lenke Der står det at han var 31 år og kom fra Fredrikstad. Han flyttet til Tune i 1819 iflg. kirkeboken til Tune. Jeg har ikke så langt klart å fastslå hvem som er han aner. Kan noen hjelpe? Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Mange takk til deg Rolf. Dette var nyttig. Kanskje jeg kan få noe ut av det ved å se blant fadderne. Du vet ikke om noen som har bygdebok for Tune i det aktuelle tidsrommet?Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Skal ta en titt! Her er konf. til Sidsel Marie 18. okt. 1835 i Tune. Her står fødested Glemminge, kanskje Johannes kommer derfra? Nr. 13Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Jeg tror de flyttet til Glemminge. Når man tar alderen til Johannes Nielsen som var 31 år ved inngåelsen av bryllupet vil han være født i 1788-1789. I FT 1801 finner jeg stort sett 1 som peker seg ut fra Østfold og det er Johannes som er 13 år og tjenestekarl i Skiptvet på gården Kios. Men jeg har ikke kunnet få dette bekreftet. I FS er han født ca. 1795, men denne opplysningen tør jeg ikke stole på.Bjang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hvilke oppl. har du når du tror de har flyttet til Glemminge? Har du Peter`s konf. eller andre barn`s fødsel/konf. Finnes de ev. i 1865 tell? Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Det var for hastig av meg å tro dette. Jeg har opplysningene om Petter, men han ble på Solli.giftet seg med Juliane Maria Jacobsdatter. Derimot giftet og flyttet Petter's datter (Julie Elise Pettersdtr.) til Glemmen,Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Jeg tror at opplysninger om gården Liane som nå ligger i Rolvsøy (Fr.stad Kommune)kan finnes i Bygdeboken for Rolvsøy. Mulig at noen der ute har den og kan gjøre et oppslag?? Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Bjørn R. Angeland

Jeg tar opp denne tråden igjen. Har undersøkt og det finnes ingen gård og slektsbok for Rolvsøy ennå. De som arbeider med den har sjekket skiftepapirer og finner ikke her noe som forteller utover kirkeboken om at han kommer fra Fredrikstad. Har søkt i Østre, Vestre Fr.stad samt Glemmen, men finnere ikke Johannes her. Derimot finner jeg en Johannes Nielsen født 1787 i Råde på plassen Hisingby. Han var tvilling. Hisingby ligger kun en stenkast i luftlinje fra gårde Liane og jeg lurer nå på om det kan være en forbindelse her. Noen der ute som muligens vet noe om dette. Takknemlig for alle innspill. Bjørn Angeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.