Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Guro Reinhart

[#51049] Ullensaker bygdebok - Brudalen. Peder Henrichsen og Kari Hansdatter FT 1801.

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen mulighet til å slå opp i bygdebok for Ullensaker under Brudalen.I FT 1801 finner jeg ekteparet Peder Henrichsen husmann med jord 47 år og Kari Hansdatter 48 år. Barn er Hans 10 år, Mari 8 år og Ingeborg 4 år.I kirkeboken finner jeg Mari og Ingeborg døpt i Ullensaker henholdsvis 17 sep 1794 og 17 sep 1797. Jeg finner verken Hans eller andre barn døpt fra 1793 og bakover. Lurer derfor på om det står noe i bygdeboken om at familien var innflyttere til Ullensaker og hvor de kom fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Dessverre Guro, det står ingenting under Brudalen. Bøkene har svært lite om husmenn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Takk for hjelpen, Carsten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Hei igjen Carsten.Orker du å slå opp på Brudalen en gang til for meg?I bygdebok for Nannestad har jeg funnet at Peder Henriksens morbror - Jens Hansen - hadde Brudalen midt på 1700-tallet. Hadde satt stor pris på å få vite om det står noe om ham der?!Tusen takk Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Jeg må nok skuffe deg igjen Guro. Ingen Jens Hansen nevnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Pokker'n å! Takk for at du alltid 'er der' Carsten! Hilsen Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.