Gå til innhold
Arkivverket

[#51049] Ullensaker bygdebok - Brudalen. Peder Henrichsen og Kari Hansdatter FT 1801.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen mulighet til å slå opp i bygdebok for Ullensaker under Brudalen.I FT 1801 finner jeg ekteparet Peder Henrichsen husmann med jord 47 år og Kari Hansdatter 48 år. Barn er Hans 10 år, Mari 8 år og Ingeborg 4 år.I kirkeboken finner jeg Mari og Ingeborg døpt i Ullensaker henholdsvis 17 sep 1794 og 17 sep 1797. Jeg finner verken Hans eller andre barn døpt fra 1793 og bakover. Lurer derfor på om det står noe i bygdeboken om at familien var innflyttere til Ullensaker og hvor de kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Guro Reinhart

Hei igjen Carsten.Orker du å slå opp på Brudalen en gang til for meg?I bygdebok for Nannestad har jeg funnet at Peder Henriksens morbror - Jens Hansen - hadde Brudalen midt på 1700-tallet. Hadde satt stor pris på å få vite om det står noe om ham der?!Tusen takk Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.