Gå til innhold
Arkivverket

[#51050] Hjelp til tyding Heddal 1802


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å tyde det som står ved dåpen til Svenniung, barn nr. 4 nedenfra på venstre side. Hele teksten - dvs. foreldre med bosted og faddere med bosted. Er han døpt 22. august ? LenkeHåper linken fungerer. Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Prøver å legge inn lenken på nytt, for jeg fikk den i hvert fall ikke fram. Kan dessverre ikke hjelpe med tydingen.LenkeHilsen Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Heiher er et forsøk med flere ukjente:Ditto [22. august], Svennung født 13de, par Svennung og Ingebor Tollev- rud? under Hovdejord, fadd Torbiøn? og Daardi ?, Tollev ?, Marjet Aasildrud og Sowe HæwreDet kan være dette paret som bor på en plass under Hefre i 1801. Sennung Olsen (46/Fisker) og Ingebor Jonsdtr (37/betler). Ingen barn nevnt her. Aasilrud er en plass under Hefre.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Tusen takk til dere alle ! Godt at dere fant frem selv om linken min ikke virket.Jeg er ikke kjent i Heddalen-området så derfor er jeg helt blank når det gjelder gårdsnavn/bosted. Jeg har fått oversendt spørsmålet fra USA.Jeg er enig med tydingen din Ole Bjørn, men kanskje det hadde vært en tanke å se om en finner konfirmasjonen til Sennung ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg fant den konfirmasjonen også. Så kikka jeg litt på foreldrene. Jeg fant mulig vielse 27.12.1793, men der tror jeg det står Ingeborg Jørgensdatter ? I FT1801 står det Jonsdtr.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.