Gå til innhold
Arkivverket

[#51060] john Birger Aas f. 1898 fra Ongdal? Steinkjær


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heimin mors tante giftet seg i 1925 i Sørvik, Harstad med John Birger Aas f. 10/8-1898 i Steinkjær eller området rundt byen.Er det noen som har noe om han han skal ha hatt søsken som bodde på den gården han kom fra, men dessverre vet ingen av hans barn/barnebarn noe om hans opphav, i hvertfall ikke de jeg har spurt.Er det noen som har noe om hans foreldre og søsken, og eventuell etterslekt etter hans søsken?Kirkeboken for Trondenes/Sørvik er desvere bare skannet fram til 1816, kun lysningsprotokoll er frigitt.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakker, er han å finne i Inderøy kirkebok. Har og 1897 som fødselsår.Siden hans far var Meierist finnes det kanskje mer om han. John Birger jobbet på meieriet i Sørvik, ca 2 mil fra Harstad.vet noen om etterslekt på Johan Aas.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Køhl

Nils Johan Johannesen Aas og hans kone Eleonora (Nora)bosatte seg i Ogndal, Steinkjer og hadde tilsammen 9 barn, deriblant meierist John Birger. Disse er omtalt i bygdeboka for Sparbu og Ogndal, bind VIII, side 459 - Da dette omhandler nålevende personer legger jeg det ikke ut her, men kan sende deg det på mail hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet kan du gjerne, får så mye spammail så jeg legger ut adressen litt delt steiols5 alfakrøll start.noSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.