Gå til innhold
Arkivverket

[#51068] Martin Jentoft Hennes, f. 1882, d. 1952 - bodde han i Bergen?


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

I DIS-Norges 'Gravminner' har jeg på Nygård kirkegård i tidligere Laksevåg, nå Bergen, funnet et familiegravsted - 'Hennes familiegrav '. Her ligger bl.a. gravlagt Martin Jentoft Hennes og kona Hanna. Er det noen som kjenner til denne familien? Hvem var Hanna, hva het hun før hun giftet seg? Hvor bodde familien Hennes? Martin er en sønn av husmann Johan Benjaminsen som bodde på Hennes i Hadsel kommune, og som er an av mine aner. Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Han er ikke nevnt i Adresseboken 1924, men der finner du en annen Hennes LenkeSpørsmålet er vel da heller om han bodde i Laksevåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei til dere begge, Grethe og Tor! Hjertelig takk for en utrolig rask respons! Så gjenstår det å finne ut hvorvidt familien Hennes bodde i Bergen, men helst bodde de vel i Laksevåg? Mvh Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Under 'Døde i Laksevåg 1925-1950' finner jeg Hanna Hennes, skipsførers hustru, bodde i Kringsjåveien 11 som vel er i Laksevåg. Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Bare til informasjon så heter det 'på' Laksevåg av en eller anen merkelig grunn, og ikke 'i' Laksevåg. Det tar 5 minutter å kjøre fra sentrum av Bergen til Laksevåg, og det er riktig som det nevnes her at det hører inn under Bergen kommune i dag. Frem til 1918 hørte Laksevåg inn under Askøy kirkesogn/herred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Familien flyttet til Laksevåg 5. november 1918. På Laksevåg bodde også andre med etternavn Hennes: Hartvig Hennes, støperiarbeider, født 21. januar 1879 i Hadsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.