Gå til innhold
Arkivverket

[#51094] Konsine Emelie Sandblåst f 13.03.1897 g Hoelsæther i Odddal


Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om oldefars datter Konsine Emelie. Det jeg vet om henne er at hun ble født13.mars 1897 på Sandblåst i Hustad, Fræna Hun ble gift med Hans Halvorsen Hoelsæther(1901-1929) iOppdal. De fikk en sønn Helge i 1927, men han døde tidlig. De har også ei datter Margot som ble gift med Albert Drøivoldsmo, Aalen. Skulle gjerne hatt flere opplysninger om familien. Hvis disse er i konflikt med taushetsbelelagte opplysninger, kan jeg kontaktes på bjoernei@online.no mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du henne hos foreldre og ssken i 1900: LenkeEllers er det vel etterslekt du er mest interessert i går jeg ut fra.Håper du kan få hjelp av lokale slektforskere, eller noen som kjenner familien til Hans Halvorsen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel da muligens foreldre og besteforeldre til Halvor Halvorsen? LenkeMulig det finnes aktuelle bygdebøker fra Oppdal, som kan hjelpe deg med slekta.( Eller historielag,eller slektsforskere i området)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Jeg har snakka med mine slektninger fra Oppdal, og nevnte da dette spørsmålet. De kjente til navnet Drøivolgsmo, men ingen personer rent konkret. Jeg tror Margot fortsatt lever.Ellers er det riktig at det er familien til Hans som Gunn har lenke til i forrige innlegg. Farfaren Erik Hansen kom fra gården Sneve, mens farmora Anna Ingebrigtsdatter kom fra plassen Stubban. Erik og Anna bodde først på Stubban, senere på Hoelsæter. De hadde 13 barn, hvorav 2 døtre, begge het Marit, ikke vokste opp. Av de øvrige flytta Hans til Hommelvik, mens Sigrid, Ingebrigt, Ole, Mikkel, John og Martin emigrerte til USA. Halvor, Anna, Eline og Kristine ble værende i Oppdal. Som eneste sønn overtok Halvor på Hoelsæter.Dersom du er interessert i familien til Hans finnes nesten alle kirkebøkene for Oppdal her på DA.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.