Gå til innhold
Arkivverket

[#51111] Husmann Jon Pedersen Husebye Vestre, Åsen


Gjest Anna-Lisa Bårdgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Ved folketellinga 1801 er Joen Pedersen, 47 år, husmann med jord. Han er gift med Karen Henrichsdtr. 32 år, Sammen med dem bor 2 barn og hennes mor Anne Pedersdtr. 68 år og hans søster Martha Pedersdtr.Er det noen som har kjennskap til forfedre til denne familien.Jeg leste i bygdebok for Åsen for mange år siden, der oppga de at han Jon kom fra plassen Hoklingsveet, mens tradisjonen sa at kona Karen skulle ha kommet sammen med mora, Anne Pedersdtr. fra Gudbrandsdalen. Den tradisjonen levde forøvrig i min familie også, min bestemor fortalte at de var 7 søstre som dro fra Gudbrandsdalen og ble gift på forskjellige steder på veien nordover.Jeg kjenner til at de fikk disse barna: Gjertrud f. 3.11 1795, Anne f. 9.8 1798, Petternelle f. 1.5 1801, (hun er min tippoldemor) Henrikka f. 20.3 1804 Karen f. 2.1 1807 Jonetta f. 17.6 1811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grethe Flood

I følge LDS/Family Search IGI var det en Anne Pedersen som ble gift 13. april 1764 i Vågå med Henrik Hansen.I FS finner jeg så Kari Henriksdatter, døpt 1.1.1769 i Vågå, datter av Henrik Hansen. Jeg finner bare en sønn, Ole, døpt 21.10.1764. Men har ingen garanti for at dette er dine folk…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Her kommer jeg fra noen dagers ferie og finner svar på henvendelsen min. Tusen takk. Det er jo ikke sikkert at det er mine folk men nå har jeg i alle fall noe å undersøke videre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.