Gå til innhold
Arkivverket

[#51117] Anne Tostensdatter, Fåberg


Gjest Inger Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Grøhn

Anne To®stensdatter giftet seg i februar 1837 med Knud Klemmetsen fra Øyer. Det kan se ut som om Anne kom fra Fåberg, men jeg finner flere som kan være aktuelle her. Kan noen hjelpe meg å finne den rette Anne og hennes foreldre? De kildene jeg har sjekket gir ulike fødselsår på henne - alt fra 1804 til 1812. mhv Inger Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel vielsen i Fåberg i 1837 (nr. 9) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070131650586.jpg>Lenke. Brudens fødested skal være Huse, jf. Lenke. I den skannede kirkeboka synes jeg hennes alder er oppgitt til å være 25 år og ikke 28 som på nettsidene til Opplandsarkivet… Hvis 25 år er riktig, gir det fødselsåret 1812…, hvis det er 28 år, er fødselåret 1809. På nettsidene til Opplandsarkivet finner jeg konfirmasjonen i 1823 til en Anne Torstensdatter, f. 4.2.1808, bosted: Huse v/ Lenke.Finner dette i Family Search/IGI Lenke. Faren heter Torsten Svarverud og moren heter Marit. To år etter er det en Torsten Huuser og kona Marit som har sønnen Erik til dåpen Lenke. Lurer på om det kan være lillebroren til Anne. Erik ble konfirmert i 1825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her kan det tenkes at jeg har funnet giftermålet til Anne og Eriks foreldre. Bruden heter Mari Eriksdatter og er fra Huuse. Brudgommen heter Tosten Eriksen og er fra Bøe, Øyer [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=41&filnamn=faabgift&gardpostnr=1820&merk=1820#ovre>LenkeHer er dåpen til de to barna, funnet i DA Lenke og Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.