Gå til innhold
Arkivverket

[#51126] Svend Sophus Nilsen (Roberg?) f. 1865 Ålesund


Gjest Marianne Sulesund
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Sulesund

Forsøker å finne ut hva som skjedde med Svend Sophus Nilsen f. 8 nov. 1865 i Ålesund. Han var sønn av Laurits Severin Nilsen f. 1835 i Ålesund og Sina Svendsdtr. Eidsvig f. 1834 på Molde. Familien bodde i Ålesund og brukte etternavnet Nilsen/Nielsen. Sina giftet seg senere med Nils Nilsen Remb fra Norddal.Svend Sofus var konfirmert i 1881 i Ålesund, men finner han ikke igjen i FT 1900, ei heller i adressebøker for Ålesund. Gravminner på DIS finner jeg en Svend Nilsen som er begravet på fam. Hotvedts familiegravsted i Sandefjord.Jeg vet ikke på noen måte om dette er den samme. Det jeg vet er at en tante av Sophus, Ingeborg Anna Svendsdtr Eidsvig, var gift med Søren Hansen Raaberg og bodde i Sandefjord. De fleste av deres barn emigrerte til USA og et par av dem bosatt i Oslo, vet ikke om der er etterslekt i Sandefjord nå.Noen som har kjenneskap eller tips om denne Svend Sophus? Evt. info om etterkommere til Ingeborg og Simon Raaberg?I FT Lenke &filnamn=f00707&gardpostnr=356&personpostnr=1740&merk=1740#ovreLarvik finner jeg en Sophus Roberg f. i Ålesund, dette er det nærmeste EVT. ang. Svend Sophus jeg har funnet i Norge, vet ikke om det er han. Robergnavnet er ikke et navn fra Ålesundstraktene, så dette kan jo være han - om jeg er heldig _________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Kanskje dette er den Sofhus Roberg du har funne? Joakim Sofus Røberg fødd i Ålesund 8/6-1865, konfirmert 3/10-1880. Lenke. I såfall er det nok ikkje din mann.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Og her er ei halvsyster fødd 10. juni 1875. Nikoline Marie Lovise. Far er Nils Nilsen og mor er Sina Svends Datter. Sjå nr 128. Lenke.Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Hei, takker, ja det stemmer, halvsøsteren giftet seg Piller, jeg har info om søsken etc. Må nok lete i kirkebøker for Vestfold for å få bekreftet hvilken Sofus som bodde i Larvik. :-) mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.