Gå til innhold
Arkivverket

[#51128] Hvem er foreldre/besteforeldre til Soland Andersen Vintervoll i Holtålen


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hvem er foreldre og besteforeldre til Soland Andersen Vintervoll f ca 1737 Røros død i 1837 Ålen gift med Gjertru Olsdatter Bekkos 1737 Røros, død i 1828 Ålen.Paret bodde Solandslia gnr 83/1 i Ålen.RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Soland Andersen født 18/12-1738 i Røros. Foreldre Karen Rasmusdatter Vintervold og hennes ektemann nr 2 Anders Solandsen (gift 1735).Karen Rasmusdatters foreldre mener jeg du har fra før.Soland Andersens foreldre finner du under Nyplassen b. 5 side 347.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

kan du fortelle meg hvem Karen Rasmusdatter var først gift med?Er det Rasmus Nilsen Vintervoll som er far til Karen ? har vært tatt opp i ett tema ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Karen Rasmusdatter Vintervold, gift første gang 1729 med Ingebrigt Erichsen Kuraasen.Deres sønn Niels ble døpt 18/2-1731 med far Ingebrigt Vintervold.Ingebrigt Vintervold ble begravet 8/4-1731, 38 og et halvt år.Jeg går ut fra at Karens far var Rasmus (Nielsen) Vintervold, død 1746 93 og hennes mor sannsynligvis Kirsten Madsdatter, død 1753 68 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Rasmus (Nilsen) Vintervold har ytterligere tre døtre utenom Karen - ut fra hvem jeg ser som faddere ved dåp:Anne Rasmusdatter Vintervold, gift 1734 med Jens Olsen RøraasLisbet Rasmusdatter, gift 1737 med Joen Biørnsen RugeldalGiertrud Rasmusdatter, gift 1742 med Moens Pedersen (Rugeldal, Krogen)De to siste døtrene har slektsnavnet Vintervold som faddere.Rasmus (Nilsen) Vintervold, 40 år i 1701 og boende i Ellia (Ellj), var før 1701 gift i første ekteskap med en kvinne jeg ikke kjenner navnet på. Det må være ham som jeg har funnet som far til et par barn født før 1700 med far Rasmus Nilsen??Videre er jeg overbevist om at Jacob Nilsen 40 år i 1701 var bror av Rasmus N (begge er oppført i Ellia 1701). Jeg vet ikke hvem Jacob var gift med, heller ikke når han døde, men hans barn som er oppført i RB 3 er faddere på sine antatte søskenbarns barn.Alt dette opptar meg på grunn av tilknytning til min egen slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.