Gå til innhold
Arkivverket

[#51129] Oline Nielsdatter. Døpt i Aker 1830. Kan noen hjelpe med tyding?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei, jeg klarer heller ikke å lese alt, men jeg syntes det ser ut som om: pigen Sørine Olsdatter, ??? ??? i lands prestegjeld, og ???, tjent for Dake? senior i Opsloe, men? b ??? i tjeneste? for Øberg o Christiania ??????? i 2 aar. Hun udlegger som Barnets fader Ung kare? Niels Ellingsen ???? paa Hammersborg. Dette hendes 2det leiermaal, ?? ???? at B??? i H??? fødebygd Nordre houg. Hans 1te leiermaal efter Opgivende. Hun ?????? ?aa ??ernes ??? far Peder Nielsen.se også klokkerboka: Lenke her ser jeg: ???? pigen Serine Olsdatter fra Mariedahlen, far: Peder Schierven (hennes far eller alternativ barnefar???) og Ung karl? Niels Ellingsen fra Hamborgstrøm. Hilsen Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Vi prøver så godt vi kan:Pigen Sørine Olsdatter, konfirmered i Lande Præstegjeld, og sidst tjent hos Dake Senior i Opsloe, men besvangret i Tjeneste hos Øberg i Christiania, hvor udi var i 2de Aar - Hun udlegger som Barnets Fader Ungkarl Niels Ellingsen F...dger paa Hammersborg. - Dette hendes 2det Leiermaal, Thi forhen et Barn i Hendes fødebygd Nordre Houg (Norderhov). - Hans 1ste Leiermaal efter Opgivende. Hun forløstes paa A...jernes Eje hos Peder Nielsen.Håper dette var brukbart.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Mange tusen takk til Alexandra og Torbjørn. Det ga meg de svarene jeg hadde håpet på :-)Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.