Gå til innhold
Arkivverket
Gjest May Bjerke

[#51136] Slekt i Asker, Akershus

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Ser ut til å ha funnet en fjern slektning i Asker rundt 1920 tallet. Vet at det finnes Byarkivet i Oslo hvor man kan se tellinger for hvert år, finnes det noen slik mulighet for de som er bosatt i Asker, et arkiv hvor man kan se årlige tellinger.På forhånd takk for alle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Nordum

Såvidt jeg vet er folketellingen fra 1900 den siste tilgjengelige i Asker. Ellers er jo de scannede kirkebøkene for Asker lagt ut på nett.De går frem til ca 1928.Så hvis din fjerne slektning fra Asker er født rundt 1920 vil du finne ham i disse kirkebøkene. Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Bjerke

Hei og takk for svar.Det var synd med tellingen. Har vært innom kirkebøkene for Asker og funnet personen ved flere dåp i Asker, men det står kun årstallet når og hvor personen ble født (under foreldre ved dåp til barnene). Finnes det andre oppslag for Asker som kan inneholde fødselsdato, personen er født i Oslo, men så ville jeg være sikker på at personen i Asker er den samme som den som er født i Oslo.Han har visst bodd på flere gårder i Asker, finnes det bygdebøker som omhandler personer i Asker 1914 og frem i tid. Skal ha vært forpakter for en gård i noen år.Åpen for alle forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Nordum

Bygdeboka for Asker går frem til krigen for de fleste gårder.Så om han har vært bruker av en gård i Asker burde det være mulig å finne omtale av han i bygdeboka for Asker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Bjerke

Dette høres spennende ut. Vet du hvor man finner bygdeboka for Asker, er det mulig å kjøpe denne eller finnes denne på Asker bibliotek. Mvh May

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Om det ikke har kommet en ny Askerbok, så tror jeg nok det er lite å hente i Askerboka. Den er ikke særlig god. Om du skulle ha et lite håp om å finne noen der må din mann ha vært gårdeier i Asker. For jeg antar det er snakk og Asker og ikke Bærum.Askerboka kan du låne på biblioteker i Asker og Bærum. Kanskje andre steder også. Deichmann burde jo ha den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive