Gå til innhold
Arkivverket

[#51141] hvem var den Willad eller Villad gift i Bergen far til Tor Villadsen i Trondenes


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heipå denne linken er det jeg fant av gifte i Bergen som kan være far til Tor Villassen, f. 1774, Bergen, d. 1809, Møkkeland, Lenke Noen av dem faller jo ut av seg selv, men han er ikke mulig å finne i Fødte i Bergen. Kan han være fra nabosogn til Bergen?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg de barna som var født i Bergen av samme ektepar, Will.. Eriksen : LenkeHar ikke sett om det finnes en Tor Willardsen født i nabokomm.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heidet ble feil link som fulgte med, trodde den med oversikt over de med fornavnet Villas fulgte med.Det er ikke sikker at den Villas som er på forige peker er den rette.Det eneste som skal være sikkert er at han er fra Bergen, men som skrevet i 1. innlegg han er ikke mulig å finne i Bergens fødte lister. Tror han er den som finnes på 1815 ft i Bergen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå ble jeg ganske forvirret. Hvem er det du fant i 1815 tellingen i Bergen? Far eller sønn Willard ?Fant ingen som passer der hverken med navn som begynner med W eller enkelt V?Har du en lenke til Tor Villardsen i 1801? Mener jeg har vært borti den etterlysningen din før, men fant ikke temaet igjen i farten.Kan du klargjøre dette litt bedre, eller er jeg redd det blir vanskelig å hjelpe deg.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiDet er, har jeg oppdaget ikke rett. Tor Villasen, som jeg leter etter var død i Trondenes i 1806 og dermed ikke i Bergen 1815. Han ble gift i Trondenes i 1799, og dernmed ikke i Bergen i 1801 heller.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har du funnet denne Tor Villansen i 1801-tellingen i det hele tatt? Jeg har ikke greid å lokalisere han . Om han ikke døde før i 1806, burde han jo finnes. Hvem giftet han seg med, vet du det?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiher er han i 1801[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f11914&gardpostnr=37&personpostnr=892&merk=892#ovre>LenkeSom du ser er han nylig gift ifølge folketellingen, klipper ut parret892 Thor Willardsen Mand og dreng 27 Nyelig giftede M 893 Henrica Pedersd Hans kone 26 Nyelig giftede K 894 Aletha Thorsd Deres datter (alder ikke oppgitt) Kpå nr 3522, Kilhus i Folk og slekt i Trondenes står det at de ble gift 1799, det kan være at de ble gift etter at den andre datteren ble født (1800) siden det står 'nylig gift' på folketellingen 1801, er ikke sikker på hvilken måned de foretok tellingen)De som skrev ut opplysningene i boken la inn ca år på alle par som de viste var gift, dessverre forsvant alle ca sammen med alle datoer da boken ble laget, de tok med bare år.Enken ble gift på nytt 1813 (nr. 3920) med Tore MikelsenDe hadde en datter i 1800 som døde før 1801 begge døtrene het Alethe. eller het barna Ingeborg Dortea 1802, Petter Villas 1805-1812, Tore Villas 1808-1869her finner du datteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.