Gå til innhold
Arkivverket

[#51143] S&F: Ole Jespers./Anne Knusdtr. - Jølster/Gloppen/Jølster/Førde - Deira lagnad?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Hei og god sommer!Ole Jespersen Fladjord (1798 - ????) gifte seg i Jølster 1.11.1824 m. Anne Knutsdtr. Søre-Navnløs (1796 - ????) [Deira opphav har vore debattert her tidlegare: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=14166&sok=gisle+jesp&startnr=&antall=&spraak=n&nr=1&antinnlegg=11#anker>Lenke & Lenke)Eg har med god hjelp funne 4 born for dette paret:1) Knut Olsson, f. 30.6.1825 Myklebust/Gloppen (Lenke) [han d. 1907 Indre Skorpa i Hyllestad, og hans lagnad kjenner eg, også namna på hans etterkommere kjenner eg)2) Mari Olsdtr., f. 20.1.1828 Sandal/Gloppen (Lenke)3) Daniel Olsson, f. 2.11.1830 Heggem/Jølster (Lenke) [Kan det vere han vi finn under Stavanger i Askvoll i 1865 (Lenke)? Og i 1900 under Nygaard i Kinn (Lenke)?]4) Marthe Karine Olsdtr., f. 13.11.1836 Helgås/Førde (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Høydalsvik Ulvestad

I 'Soga om Gloppen og Breim' bind 5, står litt om dei; 'Uplassert husmann på garden Sandal i Breim.' Ola Jesperson Flatjord, f. ikring 1797 i Jølster g. 1824 med Anne Knutsd. Søre Navnløs, Jølster, d. husmannskone på Sandal, 61 år g. 1860. Innflytte frå Jølster 1826 med sonen Knut, f. kring 1825 på Flatjord, dottera Mari, f. 1828 på Sandal'. Knut er døypt i Gloppen, og vert då nemnd som Myklebust, men har ikkje funne noko om dei på garden Myklebust i Breim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.