Gå til innhold
Arkivverket

[#51155] Hjelp til tyding av kirkebok Asker 1767-1807


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Håper noen har tid og anledning til å hjelpe meg...igjen!Under døpte 22 Apr 1798, side 144 står Nils. Hans far er Peder Westbye, Men hva står det mellom Westbye og Sandvigen? Og hva er nedtegnet under kolonnen helt til høyere, 13 mai, hva skjedde da?På forhånd takk for all god hjelp.Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Tja si det, ikke helt mitt århundre det ligner fynmnd O. L. men det gir meg ikke noen mening.. Legger ved Lenke Synd det ikke var 2 år senere, da hadde det jo vært transkribert. Hilsen Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg leser: H. K. Peder Westbyes hjemmed. S. f. i Sandvigen d. 23 Martii.Altså: Peder Westbyes hjemmedøpte Sønn født i Sandvigen den 23. mars.Ellers er jeg enig med Aase når det gjelder kolonnen helt til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Tusen takk alle sammen!Hjemmedøpt gir nok mening her. De hadde mye slit og død på denne tid.Men hva betyr egentlig introduksjon. Her er jo datoen nesten en mnd etter dåpen?Mvh kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Dere sitter inne med så mye kunnskap! Og stadig dukker det opp nytt lesestoff, dokumentasjoner og bøker.Takk igjen, og en god kveld. Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Bare for å begrunne hvorfor jeg tror det er en S: litt lenger nede på samme side er det en Jens som ble døpt 17. mai. Der har presten skrevet fullt ut 'Søn'. Derfor tror jeg det må være en S.Forøvrig har presten skrevet D. for 'Datter' på jentebarna, og den bokstaven ser annerledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.