Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Carl Müller

[#51165] Arkitekt Dick Backer (1906-1975)

Recommended Posts

Gjest Carl Müller

Arkitekt Dick Backer (24.11.1906-18.04.1975) var arkitekt med diplomeksamen fra Karlsruhe i 1931. Jeg er ute etter hvem han var sønn av, hvem han var gift med og eventuell etterslekt. Er det noen som har opplysninger om nålevende personer er det fint om jeg kan få opplyst det til e-postadressen min: carlmu@ulrik.uio.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Siden fødsels- og døds-dato er frembrakt, vet man kanskje noe mer om hvor disse hendelsene fant sted. Var det for eksempel i Norge ?DICK er muligens ikke døpenavnet. (Dick er Richard i avkartet form). Det finnes en meget velkjent Backer-arkitekt, Lars Backer, ([url="http://www.artemisia.no/arc/arkitekter/norge/backer.lars.html>Lenke ) som kanskje kan være bror av Dick. Lars Backers far var også arkitekt (Her i Observatoriegt. ved FT 1900

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carl Müller

Såvidt jeg vet var Dick Backer født og døde også i Norge hvor han virket som arkitekt. Lars Backer var født i 1892, 14 år før Dick. Far til Lars B., Herman Major Backer var 50 år i 1906, det utelukker ham selvsagt ikke som far til Dick, men så vidt jeg vet var ikke Dick bror av den mer kjente Lars. Hvor i landet Dick er født, vet jeg ikke. Heller ikke om Dick er døpenavn eller kallenavn. Det er info. fra NAL (Norske arkitekters landsforbund) som er referert i innlegg (1), så fyldigere opplysninger har jeg ikke kunnet skaffe derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.