Gå til innhold
Arkivverket

[#51172] Kristiansand og søskene Labart


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei.Jeg lurer på om det er noen som vet noe om Johan Pechardi Labart som gifter seg i Kristiansand 1740 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=58&filnamn=vi10011734&gardpostnr=218&personpostnr=435&merk=435#ovre>Lenke og får datteren Anna Maria i 1740, Lenke.Anna Catharina Labart gift i Kristiansand 1741 Lenke og de får barna Hans Friderich Lenke og Mette Maria i 1743 Lenke før de flytter videre til Ås og Eidsvoll.Marichen Labart gift i Kristiansand 1744 Lenke og får sønnen Rasmus i 1742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Et raskt søk på nettet viser mange med navn Labhart i Sveits og Labbart i Finland - det første er vel mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takker så mye for din respons. Jeg tror også det er mest sannsynlig de kommer fra Sveits, eventuelt Tyskland, men håper allikevel på at det finnes noen som har mere informasjon om disse.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Til Cathrin.Forholder en seg til Leavy sin by-historie for Kristiansand, så kommer nok denne slekten fra Frankrige. Jeg finner følgene navn: Rokkemaker Jean Picardi L`Abarts, bostedet har trolig vært hjørnegården Skippergt/Markensgt. Leavy antar at Maren Hans L`Abart er hans hustru, hun nevnes i 1734 etter bybrannen.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.