Gå til innhold
Arkivverket

[#51175] Ole Mikal Johnsen, f. 1885. Emigrerte til USA?


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

Ole M. Johnsen, f.1885, Jægtevik i Ibestad kommune. Han var først g.m.1906, Elise Simonsen og de fikk en sønn Osvald i 1908. Slise døde av barselfeber en knapp måned etter at Osvald var født. Osvald døde i 1915.Ole giftet seg på ny i 1911, med Hansine Johnsen, de fikk i 1913 en datter Magnhild Jondine, født på Årbostad i Ibestad kommune. Har også at de fikk en sønn, Georg, men når han er født og hvor, er usikkert.Vet at Ole m/fam. emigrerte til Amerika, men når og hvor vet jeg ikke. Emigrasjonen må ha foregått etter at Osvald er død, Har så fått ubekreftet informasjon om at det er etterkommere som er bosatt i Canada?Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut av emigrasjonen, når og hvor til og eventuelle bosted og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Takker så langt Jan.Bestemmelsessted 'Inwood, Man.' Dette kan for meg ikke være noe annet sted enn Inwood på Long Island, i nærheten av hvor J.F.Kennedy Flyplass nå er.Det som er så rart da, er at jeg ikke finner de i passasjerlistene fra Ellis Island. Er det noen tilgjengelige FT. etter 1916 for USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei! Kanskje er det Inwood, Manitoba?? Jeg soek paa Google og det er en by med dette navn i Manitoba, Canada. mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Patty. Ja det er stor mulighet for at det er det rette, for i avreisepapirene fra Norge så står det at de reiser til 'Inwood, Man.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Bernt Jenssen

Prøver meg igjen.Ole M. Johnsen med kone og to barn (Magnhild Jondine og Anna Marie)emigrerte. Så vet jeg også at minst ett barn er født over there (Georg). Bestemmelsesstedet var nok Canada, nermere bestemt Inwood, Manitoba.Det jeg nå lurer på, er om det er søkbare resurser som f.eks. folketellinger som er tilgjengelige og søkbare (etter 1916). Er mottakelig for alt i denne saken. Har alt om Ole's forfedre, tilbake til ca. 1690.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.