Gå til innhold
Arkivverket

[#51178] Peder Andersen Ryen s etterkommere 1733 på Nyplassen ,Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut av dette. Jeg ser at Peder Andersen Ryen f 1733 på Nyplassen, Røros d 1847 på gården Østerli gnr 82 i Ålen.Han giftet seg med Kari Bersvendsdatter Nesvoll (1768-1851)i 1797.Disses barn: 1.Bersvend f 1805 brukte han navnet Ryen eller Østerli ? 2.Anders f 1805 han brukte navnet Østerli (gården Brusetvoll gnr 80) 3.Svend f 1809 han brukte navnet Østerli ( Holla gnr 72/1 og Kåsa 79 og Ekran gnr 82/3 )Hvor finner jeg Peder Andersen Ryen 1733 i RB og hans aner ? Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fødselsåret du oppgir må være feil (1733).Jeg tipper at det kunne være dette paret som bodde på Ryen i Rugeldalen i 1801:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

årstallet skal vel være 1773 jeg har skrevet feil . kilden er Ålen og Ålbyggen side 118 bind 2 Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Se RB 5 side 79 under Saksryen nordre. Der står det litt om ham. Faren Anders Pedersen skal være fra Nyplassen, og hans første kone Anne Margrete Trønnes (1752-86) var Peder Andersens mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fra hognes.net:Peder døpt 26/9-1773. Foreldre: Anders Pedersen Nyplatsen og Anne Margethe Joensdatter.Jeg får gå inn i kirkeboka og finne ham der. Nyttig å se fadderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Anders Pedersen står nevnt under Nyplassen b 5 side 334. Det ser ut til du får anene hans bakover her. Broren Even Pedersen er en av fadderne - se innlegg 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Anne Margrete Jonsdatter Trønnes skal være født 1752 og død 1786. Hun ble begravet 18/6-1786 34 år. En Anne Margrethe ble døpt 24/9-1752 med far Joen Olsen Tørris. Her kunne det foreligge feil avskrift av kirkeboka. Joen Olsen Trønnes har en datter ved samme navn døpt 1/10-1747 som jeg ikke finner i listen over døde. Presten kan også ha skrevet feil alder ved død.Nok om det Anne Margrete må være datter av Jon Olsen Trønnes og Ingeborg Tollefsdatter. Om jeg ikke tar helt feil, så har vi vært innom disse folkene før i et annet tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.