Gå til innhold
Arkivverket

[#51179] Skattemanntall for Alstahaug - Stamnes.


Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Kan noen skaffe meg skattemanntallet for Alstahaug / Stamnes for 1701 ? - Gjerne også for 1666. -- Mvh. Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Det finnes et manntall for 1666 her på Digitalarkivet. Var det noe annet du hadde i tankene?Deler av Stamnes tilhørte før 1767 Vefsn. 1701-manntallet for Vefsn er lagt ut på Digitalpensjonatet. Jeg vet ikke hvilke garder du søker?Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - I første omgang var jeg mest interessert i Leines. - Jeg har noen flere gårder jeg skulle ha sjekket, men dette i forbindelse med en spesiell sak som dukket opp. - Du sier at det finnes på Digitalarkivet. - Mener du at det er utlagt noe sted ? Mvh. Alv. -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Al Edvardsen

Geir; Du får ha meg unnskyldt, men dette skjønte ikke jeg. - Hvor er Lenkene? - (Ellers er jeg nokså klønete med denne teknikken, skjønner du.) -- Mvh. Alv. --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Gå inn og klikk på folketellingen for 1801, Vefsn. På samme linje som folketellingen dukker det da opp: samme området. Klikk på den. Her er tellingen 1701: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Hei Alv. Beklager. Lenkene mine så ut til å fungere da jeg laget innlegget, men nå har de er blitt passive. Det er mulig at det er noe jeg har gjort feil. Jeg skal ikke gjøre et nytt forsøk...Jeg tror du må forsøke Eva sitt forslag. Du har ellers mulighet til å søke på tilgjengelige databaser ved å trykke på SØK på den blå linjen øverst på denne siden.Jeg kan også sende deg min avskrift av 1701-manntallet for Vefsn som Excel-fil dersom du sender meg en e-post: geir2@online.noMvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Leines ligger i 1701 under tellingen for Alstahaug, har ikke sett denne tellingen på nettet så langt, selv om både Tjøtta og Vefsn er lagt ut. Jeg er ingen ekspert på gotisk skrift, så med forbehold om tolkingsfeil så har jeg funnet følgende; På Sorenskrivergården Leines er Jacob Dass 52 år oppsitter med barna Jacob på 19 år og Søren på 17. Tror det står noe om at Søren er i Bergen. Så kommer lensmannsgården der Niels Jenss. 50 år er med barnet Hans på 5. Har ikke tatt med tjenestefolk da dette trolig ikke er av interesse.Med hilsen Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.