Gå til innhold
Arkivverket

[#51215] Jon Jonson Findstad og Kirsti Jonsdatter,ca 1800 Ringebu?


Gjest Karin Romstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Romstad

Er det noen som kan hjelpe meg videre?Gjelder foreldrene til Ole døpt 29 juni 1806 i Ringebu.Foreldre: Jon Jonsen Findstad og Kirsti Jonsdatter.Faddere: Ole Kirkestuen, Peder Lien, Anders Lien, Guri Findstad og Kari Lien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du Jon Jonsen og Kirsti i 1801 på Finstad: LenkeEr det forfedre til Jon og Kirsti du leter etter, eller er det etterkommere du søker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er foreldre Jon Jonsen og Kirstis vielse i 1795 , Ringebu: LenkeMulig du da finner fedrens navn i kirkebøker. Har ikke sjekket i digitale kilder til nå.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Skulle ikke undre meg om Thomes Jonsen var bror av Jon Jonsen. Kona Guri var fadder ved oles dåp: Her er vielsen til Thomes: LenkeSynd fedre ikke er ført opp her, men det skulle være mulig å finne i andre kilder, håper jeg.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg samme Jon i kirkbøker, alder kan passe med ca født i folketelling 1801, og om det er en oppkalling av døtre Sigri, så ville det passe bra? LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger.Kan hende faren er død før 1801?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dessverre finner jeg at det er to Jon Jonsen Bærsveen som dør 10 og 14 år gamle. Om disse da ikke har en 3. bror f. ca 1764, oppkalt etter seg så er dette ikke rett Jon Jonsen. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her lever fortsatt Joen Thommesen og hustru hos en sønn i 1801: LenkeHåper dette ble litt hjelp, og ikke bare forvirring med de med samme navn.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei igjenAbsolutt til hjelp, utrolig hvordan det kan løsne når en har en dåpsdato. Ser det står børn fra Setningslien, lurer på om det kan være et stedsnavn. Er overhodet ikke kjent i dette området, har vært på Ringebu, men kun i forbindelse med gjennomreise.Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Karin Romstad

HeiHjertelig, hjertelig tusen takk. Helt fantastisk. Jeg har før gjort en reise nordover og nå må jeg ha meg en tur til Ringebu.Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.