Gå til innhold
Arkivverket

[#51216] Lars Larsen og Anna Larsdtr. Ilbråten u.Krattebøl, N-odal


Gjest Ivar Sannerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Sannerud

Etterlyser to av min oldefars søsken, Lars Larsen, født 2.august 1850 og konfirmert i 1865 samt Anna Larsdatter, født 16.juli 1866 og konfirmert i 1881. Begge født på husmannsplassen Ilbråten under Krattebøl, Sand i N-Odalen. Etter konfirmasjonen er de sporløst borte. har sett på kirkebøkene for N-Odalen uten hell. Noen av dere som kan gi meg noen tips? NB! Det er broren Karl Julius som er min oldefar. Han ble gift i Stange.mvh. Ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei IvarDet er jo ganske vanlige navn vi har med å gjøre her, men har funnet en kandidat til Lars.Her er en Lars Larsen 32 år i 1882 som reiser til New York LenkeHar du kikket på utflytterlistene fra Odalen?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Det kan være den du har funnet. Imidlertid er det i bygdeboka for N Odal og i utflytta i kirkeboka ført opp en Lars Larsen i 1882, men han skal være føt i 1861!.. Takk for sporet uansett.mvh. ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Hei Ivar!Lars Larsen f 2/8 1850, døpt 11/8 1850. Lenken fra Laila vedr. utreise stemmer jo godt med alder - feil er ikke til å unngå i bygdebøkene.Anna Larsd. f 14. (fjortende) juli 1866, døpt 19/8 1866.Mvh Hans Fr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Anne Larsdatter har jeg funnet igjen i Eidsvoll. Hun ble gift i Eidsvoll 5.7.1903 med Rudolf Sigvard Hansen Bratli f ca 1872 i Lørenskog. De fikk en sønn Artur f 17.8.1899 i Eidsvoll, og ved ft 1900 er mor og sønn bosatt på Egger i Eidsvoll, Anna (som hun kalles der) er kvegrøkter og Artur pleiesønn. Anne/Anna hadde også fire barn født før Artur med flere forskjellige fedre, men disse døde alle små bortsett fra den eldste av barna, Maria Lovise som ble født i Nord-Odal 4.3.1888. Hun ble konfirmert 5.10.1902 i Langset kirke. Far til Maria Lovise var Edvard Karlsen fra Sandholtlia i Eidsvoll f ca 1861.Bror til Anne, Lars har jeg ingen opplysninger om. Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Hei Pål!Det er nyttige spor! Takk. Forøvrig heter dama Anna og ikke Anne som i bygdeboka for N-Odal. Har sjekka dåpsregistreringene i kirkebøkene.mvh. Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.