Gå til innhold
Arkivverket

[#51227] Bereth Pedersdatter Farstad orfedre


Gjest Geir Kåre Sandnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Kåre Sandnes

Ja da er vi på rett spor så vist de er mer inntresert i min slekt ,så kan di få vite mere ved å sende en mail til meg. Jeg er takknemmeleg for all støtte vidare også . Takker for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette paret får og to sönner:Ola:[url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbdoypte&page=1&sql=low%5Fprestegjeld+like+%27sogndal%25%27++AND+low%5Ffar%5Fforenamn+like+%27ni%25%27++AND+low%5Ffar%5Fetternamn+like+%27o%25%27++AND+low%5Fmor%5Fforenamn+like+%27br%25%27++AND+low%5Fmor%5Fetternamn+like+%27a%25%27+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=2>LenkeArnfind 1822:LenkeHer er og födselen til Nils Olsen i 1789:LenkeMora het som sagt Brita Persdtr/Pedersdtr og faren het Ole Sølfestsson Brita Arnfindsdtr kom sikkert fra Kaupanger i Sogndal f. 18/10- 1781: LenkeForeldre: Arnfind Andersen Kaupanger og Ingeborg ArnfinnsdtrHer er det og tydeligvis oppkalling.Dette paret får flere barn: Arnfind 1778: LenkeHelge 1790: LenkeNils 1784: LenkeSjur 1787:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Arnfinn Andersen Kaupanger og Ingeborg Arnfinnsdtr Amle ble gift i 1777 i Sogndal, det var hans andre ekteskap: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette paret får mange barn ifölge Fylkesarkivet:Anna 1771: [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbdoypte&page=1&sql=low%5Fprestegjeld+like+%27sogndal%25%27++AND+low%5Ffar%5Fforenamn+like+%27ol%25%27++AND+low%5Ffar%5Fetternamn+like+%27s%F8lfest%25%27+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=0>Lenke Lars 1787: LenkeMetta 1778: LenkeNils 1789: LenkeOla 1791: LenkePer 1781: LenkeSölfest 1785: LenkeSölfest 1774: LenkeSölfest 1782: LenkeÖLgaard 1783: LenkeDette er muligens far til Ole Sölfestson: Sölfest Olsson Dvergedal f. 1705: LenkeOg her er födselen til Ole Sölfestsson i 1741: LenkeHan har flere sösken deriblant en söstert som heter Ölgaard.Nils 1749: LenkePer 1756: LenkeSölfest 1754: LenkeÖlgaard 1751: LenkeSynneva 1759:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Sölfest Olsen Dvergedal gifter seg 19/6-1740 i Luster med Anna Christensdtr (det stemmer med barnas daap): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Brite/Birte Pedersdt Mareim (kona til Ole Sölfesteson Dvergdal som ble gift i 1769) f. 10/11 - 1748: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Peder Mareim ble gift i 1742 med Chisten Venjum (det er en feil med lenken på Fylkesarkivet her)En Kirsten Tostensdtr blir födt paa Venjum i 1719, det kan være henne: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant Jens Olsen Urnes f. juli 1734 på FS med foreldre Ole Hansen Urnes og Margretha Rasmusdtr: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100114065822&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeDette er IKKE kopi fra kirkebok og må derfor sjekkes.På Fylkesarkivet finner jeg Ole hansen Urnes og Marethe Rasmusdtr gift 28/6-1722:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På FS har noen lagt inn foreldra til Nils Jonsson f. ca 1741 og gift med Marthe Pedersdtr f. ca 1745 den 27/10-1772. Det står at han kom fra Hilleren og foreldra var Jon Knudsen og Anne Johannesdtr. Jeg har ikke funnet det i kirkeboka så langt, men den er vanskelig å lese.Hilleren finner jeg i Luster i BT sin kartbok, men finner denne garden i ft 1801 for Hafslo. Han er ikke under döpte i Hafslo så vidt jeg kan se.Finner dette paret gift i 1736, så det kan jo passe, Jon Knudsen Kvamme og Ane Johannesdtr: LenkeSer en av forloverne kommer fra Hilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var velMarthe Pedersdtr som kom fra Hilleren opprinnelig, hun ble gift med Nils Jonsson i 1772, her er nok hennes födsel: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kåre Sandnes

Takker men nå teng eg litt hjelp så kan du sende meg en epost slik att eg greir å sondere alt dette ,men takker for hjelpen så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg kan ikke sende deg e-post for jeg har ikke adressen din.Hva er det du trenger hjelp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kåre Sandnes

Sorry men nå datt eg noe av du må vere så snill og hjelpe meg fra nr 21 og utover for da mista eg tråden . Beklager att det vart slik men slik vartdet denne gang . Takker for at dere hjelper meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lei for at det ble uforståelig, men nå har jeg satt det opp for deg og sedt det via e-mail.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er flere datoer: Her er Arnfind AndersenHolten u/ Kaupanger i ft 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=63&filnamn=f11420&gardpostnr=86&personpostnr=2469#nedre>LenkeHan var 69 år gammel og enkemann, dvs han ble födt rundt 1732Her er han död i 1813: LenkeHer er kona hans Ingeborg död, f. 1748, d. 1798 : Lenke Brita Arnfindsdtr Dvergedal d. 1837: LenkeHer er Brita Pedersdtr Dvergedal (f. på Mareim) död i 1811: Lenke Ole Sölfesteson f. 1745-1801: LenkeSölfest Olsen f. ca 1705 d. 1760:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.