Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf Magne Kirkbakk

[#51246] Hvem er foreldre til Jon Kristiansen Eidet (1757 - 1811)i Holtålen

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hvem er foreldre til Jon Kristiansen Eidet ( 1757- 1811 ) gift 1781 med Dordi Rasmusdatter Nesvoll( 1761- ?) Hvis det finnes noen foreldre da. Han står på Gården Nordre Grubba 66/1 side 38 ( Ålen og Ålbyggen 2 Mvh Rolf Magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jon Kristiansen er vel ikke nevnt under Eidet i Ålen og Ålbyggen, såvodt jeg kan se.Jeg kom til å se under Grubben nordre i i den gamle Ålenboka av Anders Reitan, og der sies det at (belagt ved henvisning til kilde) at Jon Kristiansen hadde en bror Endre Kristiansen, som er her i 1801:LenkeForeldrene til disse skulle være Anne Endresdatter og Kristian Hansen. Se under vestre Nesvoll 65/1- side 24ff.(bind 2). Anne og Kristian hadde en sønn Jon født 1757, men det sies ingenting mer om ham.Jeg referer kun til hva som står i Ålenbøkene uten å kunne si hva som er riktig og ikke riktig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.