Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Trine Lise Hovland

[#51250] Anna Henrikke Torgersdatter f 1848 / Torger Andreas Torgersen f 1843/4 i Bergen

Recommended Posts

Gjest Trine Lise Hovland

I 1891 bor de i Søndre Pothullet. Torger er født i 1843, Anna er født i 1848. Begge har føtsted ”B”, som jeg regner med er Bergen. De står oppført som tremenninger.Den eneste Torger Andreas (rundt 1843) jeg finner som døpt i Bergen, er født 23.01.1843. Far: John Larsen. Mor: Herbor Torgersdatter. Hun blir enke og gifter seg på nytt med Nils Jensen fra Sogndal.Den eneste Anna(e) Henrikke (rundt 1848) Jeg finner som døpt i Bergen, er født 01.06.1848. Far:Nils Jensen(men ser ut til å være en annen enn Herbor sin 2. ektefelle). Mor: Anne Krine Knutsdatter.Kan dette være foreldrene, eller er jeg langt ute på viddene? I så fall, er det noe bedre forslag?Mvh Trine Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Av 1891-tellingen ser man at paret hadde mange barn. Døtrene Lydia Kristine, født 1874, og Konstance Elise, født 1878, var født i Kristiansund, mens Nils Martin, 1885, Henrik Christian August, 1887 og Marie Magdalene, 1889, er født i Bergen.Vielsen ville nok langt på vei kunne avklare om de er identiske med de personene som er funnet i Bergen blant døpte 1843 og 1848.I 1865-tellingen står Torger Andreas Torgersen oppført som ugift bundtmakersvenn. Det er ganske sikkert samme mann som seinere bodde i Søndre Pothullet. Og da er det vel også rimelig sikkert at han er identisk med gutten som ble døpt som Torger Andreas i 1843.Anne Henrikke står oppført med tre forskjellige farsnavn Jensen (1885), Larsen (1887) og Nilsen (1889), så det er nok å velge i, men med en far Nils Jensen vil jo i hvert fall to av dem ha en mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trine Lise Hovland

Tusen takk for hjelpen!mvh Trine Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive