Gå til innhold
Arkivverket

[#51250] Anna Henrikke Torgersdatter f 1848 / Torger Andreas Torgersen f 1843/4 i Bergen


Gjest Trine Lise Hovland
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Lise Hovland

I 1891 bor de i Søndre Pothullet. Torger er født i 1843, Anna er født i 1848. Begge har føtsted ”B”, som jeg regner med er Bergen. De står oppført som tremenninger.Den eneste Torger Andreas (rundt 1843) jeg finner som døpt i Bergen, er født 23.01.1843. Far: John Larsen. Mor: Herbor Torgersdatter. Hun blir enke og gifter seg på nytt med Nils Jensen fra Sogndal.Den eneste Anna(e) Henrikke (rundt 1848) Jeg finner som døpt i Bergen, er født 01.06.1848. Far:Nils Jensen(men ser ut til å være en annen enn Herbor sin 2. ektefelle). Mor: Anne Krine Knutsdatter.Kan dette være foreldrene, eller er jeg langt ute på viddene? I så fall, er det noe bedre forslag?Mvh Trine Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Av 1891-tellingen ser man at paret hadde mange barn. Døtrene Lydia Kristine, født 1874, og Konstance Elise, født 1878, var født i Kristiansund, mens Nils Martin, 1885, Henrik Christian August, 1887 og Marie Magdalene, 1889, er født i Bergen.Vielsen ville nok langt på vei kunne avklare om de er identiske med de personene som er funnet i Bergen blant døpte 1843 og 1848.I 1865-tellingen står Torger Andreas Torgersen oppført som ugift bundtmakersvenn. Det er ganske sikkert samme mann som seinere bodde i Søndre Pothullet. Og da er det vel også rimelig sikkert at han er identisk med gutten som ble døpt som Torger Andreas i 1843.Anne Henrikke står oppført med tre forskjellige farsnavn Jensen (1885), Larsen (1887) og Nilsen (1889), så det er nok å velge i, men med en far Nils Jensen vil jo i hvert fall to av dem ha en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.