Gå til innhold
Arkivverket

[#51258] Gausdal, Olsen og Simensen


Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Etterlyser videre informasjon om de to følgende: Lars Simensen og Rannej Olsdatter, gift den 17-4-1811, i Gausdal? Jeg har søkt i LDS Family Search, så vel som i folketellingene, men fant de ikke. Takker for hjelp til dette. Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HEIJeg er på SAH nå og har funnet vielsen i kirkeboken. Der står det at Lars kommer fra Borregaard, og da er han nok her: LenkeEtter Rannej står det Frøsehage, men jeg finner ikke henne i farten på noen av Frøse-brukene.Jeg har tatt bilde av kirkeboken, så hvis du vil kan jeg legge inn dette her.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Har funnet noen mulige Rannej-er i FT 1801 som kan være i gifteferdig alder 1811.Rannej Olsdatter 11 år, tjener på Fjerdrum, Rannej Olsdatter 12 år, tjener på Nørstevold, Rannej Olsdatter 19 år, tjener på Evenvold og Rannej Olsdatter 14 år, bor på Sønstehage, hennes far er enkemann Ole Joensen.Ved de tre første finnes det ikke opplysninger om foreldre.Hvis den siste er aktuell er vel foreldre til bruden oppført ved vielsen som Wangensten har lagt ut,og kan sjekkes der.Kanskje dette kan være til hjelp,håper det. Mvh Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.