Gå til innhold
Arkivverket

[#51259] Eberg Olsen, søker etter flere opplysninger


Gjest Olaf Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Sandvik

Forsøker å finne opplysninger om Eberg Olsen, født 8 aug. 1866 i Trondenes.Gift med Serine Hansdatter. Skal ha hatt arbeid i Narvik i 1902 med tittel som kjører.Skulle gjerne ha fått bekreftet at det er rett person jeg søker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Eg er litt usikker på kva du er ute etter, men dette må vel vera vigsla deira: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6679&idx_id=6679&uid=ny&idx_side=-73>Lenke (Nr 5)Dåpen til Ebert, (nr 170):LenkeSom du ser var ikkje foreldra gift, men eg trur dei har gifta seg seinare. Dette er vel dei same folka i 1875:LenkeEg har ikkje med sikkerheit klart å finna Ebert i 1900, men lurer på om dette er rett person?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Dette er fra BB Tjeldsund b.I s.526 G.nr. 73 RAMSTAD.Bruk. II Garsøy:Foreldrene til Eberg f. 1866 i Trondenes, ble gift i Trondenes 19.9 1870 i Trondenes. Det er Ole Har Mikal Danielsen f. 10.7.1840 og sønn av Daniel Hansen og Lucie Kristine Olsdtr. Har.Ebergs mor er Sofie Bergitte Magnusdtr. fra Tennåsen i Skånland f. 12.8.1843, og datter av Magnus Kristian Rasmussen f. 1812 d. 1877.Ole hadde en tid oppholdt seg i Tennåsen som inderst før de ble gift, og familien bodde i Trondenes til høsten 1872 da de kom til hans heimgård. Ole og Sofie fikk barna:Eberg f. 1866 i Trondenes, ble gift med Serine Kristine Hansdtr. og bosatte seg i Fiskefjord.2) Ovididia f. 11.3. 1873, d. 30.3 1894 g.m. Peder N. Fredriksen Fiskøy.3) Rasmus Johan f. 24.5 1875 til USA.4) Magnus Kornelius (Ramstad) f. 28.3 1878 g.m. Dina Dagfinsen fra Bodø. Bosatt Narvik og hadde 7 barn.5) Mathilde Leonora f. 16.10.1881, g.m. Nils Steira, bosatt Marvik og hadde 3 barn6) Daniel Hagerup Mikal f. 11.4. 1884 g.m. Gjertrud Henriksdtr. Fjelldal.Håper dett hjelper deg videre. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Sandvik

Takker Elin og Anne-Lise for hjelp, endel av dette hadde jeg funnet selv, men deres opplysninger hjalp meg et stykke på vei. Jeg ser at broren Magnus bodde i Narvik, og at søsteren Mathilde, gift med Nils Steira også bodde i Narvik. Anne-Lise hadde kanskje en liten trykkfeil der. Det er derfor trolig at også Eberg arbeidet i Narvik eller nærmeste distrikt, hvor han er titulert som 'kjører'. Men hvor han var ansatt å hva han kjørte vet jeg ikke. Jeg vet bare at han var her i 1902 og i 1912, det har jeg funnet ved å lete i kirkebøkene for Ankenes prestegjeld. Noen som kan hjelpe meg videre da dette har stor betydning for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.