Gå til innhold
Arkivverket

[#51273] Nils Olsen f. ca 1823 i Modum?


Gjest Anne Grete Raaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Raaen

Gift 30.12.1842 med Gunhild Maria Hansdatter fra Hære,Modum.Selveier på Tarmen,Modum i 1865. Jeg kjenner barna Ole, Johan,Hans og Maren Nicoline og dataene om disse, men er på jakt etter opphavet hans.Usikker da det er mange Nils Olsener å velge mellom rundt 1820-24. Noen som kjenner han og kan gi meg en pekepinn om rett opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Moren til Nils heter nok Elie Monsd. Hun er viet til Ole Nilsen 22/10 1819 og dør som enke på Gulsrud 12/3 1875, 77 1/2 år gammel. Ut fra dette antar jeg at hun er identisk med den Ellen som er født 21/6 1797 som datter av Mons Johnsen Skredsvigeie og Marthe Eriksd.Nils og Gunild Marie har ytterligere 3 døtre i alder mellom Ole og Johan.Berthe som er 35 år når moren dør 5/4 1880, Elen Marie g.m. Johannes Kauserud, Ringerike nikelværk og Helene g.m. Ole Knudsen Haugerud.Når Nils dør 30/11 1892 er Ole, Maren, Helene og Berthe i Amerika, Elen Marie er død, men etterlater 6 barn. Nils har som enkemann blitt g.m. Karen Gurine Andersd.,ingen barn.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.