Gå til innhold
Arkivverket

[#51292] Aner til Christian Olsen ( Evenmo) Sten f 1819 død 1897 i Haltdalen


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Aner til Christian Olsen (Evenmo )Sten 1819-1897 gift med Marie Christoffersdatter Eggen 1838 paret var vel bosatt på gården Sten gnr 20/10 i Haltdalen. Barn: 1.Ole født 1862 2.Christoffer født 1864 3.Gjertrud født 1871 4.Kirsti født 1875 død ugift 1906Marie hadde også særkullsønnen Ole Svendsen f 1857 død ugift 20.4-1930 Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Jeg tittet så vidt i Haltdalsboka, Men jeg ble ikke så mye klokere. Navnet Sten kommer vel fra gården Sten i dette tilfelle som disse bodde på.Spørs at det er en Ole Evenmo som er far til Christian som er født i 1819- og død i 1897. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Snilsberg

Hei Rolf Magne, Har du forsket på Evenmoslekten? Jeg leter etter en Ole Gladhaugen som var stefar til min tippoldemor, Kari Johansdatter Gaare som var gift med John Gundersen Grøt. De flyttet til gården Bjerken i Flora i Selbu. Karis mor var Anne Olsdatter Reitan. Problemet er at det er så mange Ole Olsen Evenmo. Flere bodde på Gladhaugen og andre steder i Haltdalen (selvfølgelig på Evenmoen), men jeg finner også Ole Olsen Evenmo på gårder i Flora - bl.a. Nesset. Vet du noe mer om dette? Jeg slet litt med å finne ut hvor Anne Olsdatter kom fra, men tror jeg har funnet riktig person. Vet ikke om dette har noen interesse for andre, så du kan jo sende en epost hvis du kan finne ut av de forskjellige Ole Olsen Evenmo født ca. 1780-1805.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Far til denne karen bør vel være født rundt 1800 tallet en plass.Som du sier. Om foreldrene til Christian er fra Haltdalen vet jeg ikke.Jeg var inne på FS og tittet.Jeg ble ikke klok av det i alle fall. men det kan være faren jeg fant der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Er en stund siden temaet var oppe. Lurer på om noen kan henvise til evt bygdebok det kan stå noe om dette?Jeg har som sagt ikke tittet på dette.Haltdalsboka har jo en del bind, men hvem av dem det kan stå noe om Christian. ( 1819-1897).Håper noen kan komme med noe tips.Er denne slekta fra Selbu,Stjørdal, Meråker området.Det er noe som heter Flora ( Flornes) i Stjørdalen. Foeldrene til Christian bør jo være født rundt 1780-1800 engangMvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.