Gå til innhold
Arkivverket

[#51306] Blåstrup søstre


Gjest Tove Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Skorpen

Søker en historie om Blåstrup søstre/fam. Fant den på ei hjemmeside (tror jeg) men desverre så kan jeg ikke finne den igjen. Den handlet om fam Blåstrup og der sto det bla om en av søstrene som kom til Kåfjord i Alta. Er det noen som vet om dette skrivet blir jeg veldig gla da det kan hjelpe meg videre i slektsforskningaTakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Skorpen

Hei. Har navnet Kari Olsdatter født 1824 Lille Elvdal i Tønset.Det er også en Brynhild Olsdatter likeså Marit samt Ole Olsen og Simon Olsen.Hvis disse er søsken skal visst foreldre være Ole Simonsen fra Steinmoeggen gård Alvdal og Ingeborg Blåstrupdatter ( tror det var henne jeg leste en historie om) Ingeborg skulle ha en søster som ble gift med en Landstad.De kom til Eggen gård Kaldbekken på Setermoen og noen av dem kom videre til Kåfjord i AltaMvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er kanskje noen av dine folk?Ingeborg, døpt 1823, Alvdal, datter av Ole Simonsen Stejmoe og Ingeborg Blostrupsdatter Stejmoe [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=119&filnamn=dp04371814&gardpostnr=131&personpostnr=391&merk=391#ovre>LenkeOle, døpt 1828 LenkeOle, døpt 1830 LenkeSå er det også et ektepar som bor på Kaasen som heter Ole Simonsen og Ingeborg Blostrupsdatter. De har datteren Marit til dåpen i 1817 Lenke, en ny Marit i 1820 Lenke, en sønn Ole, døpt 1815 Lenke og sønnen John, døpt 1819 LenkeDet er også Ole Simensen og Ingeborg Blostrupsdatter på Strømen; de har en datter Kari, døpt 1825 LenkeMen om dette er det samme ekteparet, vet jeg ikke. Hvis så, har åtte barn mellom 1815 og 1830, men ikke noen datter Brynhild så langt jeg kan se.Kan dette være Ingeborg Blostrupsdatter i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Skorpen

Takk Grethe.Dette var til stor hjelp. Tror nok at alle er de samme personene, men i disse tider var det vel vanlig med flytting pga arbeid. Trodde at det bare var søskene som kom nordover men fikk tips om at foreldrene også dro.Må lete i kirkebøker for Talvik så finner jeg ut mer.Har bestilt bygdeboka for Alvdal, der finner jeg kanskje den historia jeg etterlyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Lillian Johansen

For opplysninger om Ingeborg Blostrupsdatter som kom til Kåfjord i Alten/Talvig i 1831; Se tema i Slektsforum under Finnmark/Alta med tittelen: Etterkommere i Nord-Norge av Brostrup Tax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.