Gå til innhold
Arkivverket

[#51307] Berthe og Anne Andersdatter fra Stange


Gjest Ivar Sannerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Sannerud

Lurer på hvor det ble av søstrene til min tippoldefar, Arve Andersen født 17.juni 1822 på Væstadeie i Stange. Søstrene Anne, født 13.april 1825 samme sted og Berthe, født 1.juli 1828, er begge konfirmert i Stange. Siden er de ikke å oppdrive. Noen som vet noe? Eller kan gi meg spor?Mvh. Ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenVar litt for bastant på at det var Anne jeg hadde funnet i innlegg 2.Kan det finnes en bygdebok for Stange som avkrefte/bekrefte dette kanskje.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Takk for innspilla! Visste ikke at 'min' Arve hadde vært i Christiania, for det er han du har funnet under utflytta Gunn. Det kan godt være den riktige Anne du har lenker til Laila, men 'min' Anne skal være født på nVæstadeie iflg. kirkeboka. Faren hette riktignok Anders Larsen. Bygdebøkene for Stange er fra 1940-åra og inneholder kun gardshistorien og ikke husmannsplassene.Mvh. Ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig dette da er Berthe Andersdatter i 1865 som tjenestejente her? LenkeAlder litt feil, men det kan vel likevel være at fødselsår er 1828. Folketellinger er ikke alltid rett når det gjelder fødselsår.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Ingen tvil Carsten! Det er den Berthe jeg søker du har funnet gifte på. Hadde ikke sett så langt ut mht. gifter for å finne henne. Annes gife er jeg derimot fortsatt usikker på. Har funnet 2 av barna som er oppgitt i Ft. 1865, men fadderene gir meg ingen indikasjoner. 'Min' Anne er født på Væstadeie. Den Anne som er oppgitt i gifte i 1856 er enten født på N.Nøttestadeie er bor der ved gite... Derimot ser det ut til at det kun er en Anne Andersdtr. som er født i 1828 som har en far som heter Anders Larsen..Moren til min Anne heter forresten Berthe joh nsdtr.Mvh.Ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.