Gå til innhold
Arkivverket

[#51318] Daniel Olsen f.ca.1761,Nes i Hallingdal eller?


Gjest helmin kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest helmin kvennodd

Hei! Leter etter Daniel Olsen f.1761,finner en konfirmert i Nes,Lenke ,s.383,nr.95.Har leita gjennom kirkeboka et par ganger, kanskje har jeg oversett noe eller er han fra andre deler av dalen?? Erdet noen som har vært borte i denne karen? mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om den Daniel Olsen du leter etter er han som bor på Næss Buskerud her som gift mand.1801LenkeI din kirkebokhenvisning ser jeg at det er ført på et gårdsnavn som jeg leser som Rust. ( Det var en gård med det navnet på Nes i 1801)Han kan jo ha arbeidet på Rust ved konfirmasjonen, 19 år gammel?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om det er rett Daniel jeg har funnet i 1801, har paret fått flere barn døpt Nes Buskerud:Legger en lenke til Fingar danielsen døpt her: LenkeAndre barn som er nevnt ved foreldresøk er følgende:Ole dpt 27 May 1787Halgrim dpt 13 des 1789Halgrim f. 1790Hans f. 1793Kan hende du finner vielsen og barndåper i kirkebøkene. Er du heldig så finner du også opphavet til Daniel ved vielsen?Skal kikke litt etter i digitale kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg Daniel Olsen sønn Halgrim døpt.3. søndag i Advent 1789. s. 2 dåp nr. 10. Her kan du jo kikke på faddere, om de gir noe spor? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en kandidat til Daniel Olsen f. ca 1860? LenkeFamilien kan jo ha flyttet. Jeg fant hen heller ikke døpt i kirkbøker for Næs, men de var ikke så lett lesbare på den tiden.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg faktisk en dåp ført i kirkebok for Næs, nederst venstre side: Daniel sønn av Ole Olsen Nord Lien . Døpt på Gool. LenkeAlder passer jo bra, men om han er den som konfirmeres 19 år gammel, vet jeg da ikke.Kan hende bygdebøker kan gi svar på dette?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Kjempeflott Gunn, her var det mye å ta tak i. Kandidaten i innlegg 7 så lovende ut, får prøve å sjekke opp/ut denne karen. Hjertelig takk så langt. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei igjen! Har sjekket litt rundt kandiaten i nr.7,jeg lurte på om kanskje Terje Østro vet noe han?Det kommer nok noe i bygdebøkene, men allikevel!! mvh helmin i brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.