Gå til innhold
Arkivverket

[#51324] dödbok i stavanger ca 1944?


Gjest Thomas Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Kristiansen

Hej alla. Skulle behöva hjälp med att hitta när och varför Artur Angel Kristiansen Dog. Han föddes i St.Johannes kyrka i stavanger 1917-07-29 och dog någon gång runt 1944. Mycket tacksam för hjälp, Artur var min farfar./Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Thomas Kristiansen

Ingen som vet? Finns det någon som vet var man ska leta? Om det kanske går att kontakta St.Johannes kyrka? Inte så lätt om man inte kan språket. :)Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

HeiDu kan forsøke å legge en etterlysning etter opplysninger om din farfar på [url="http://www.disnorge.no/>http://www.disnorge.no/Under Slektsforum finner du noe som heter etterlysninger, der kan du skrive din etterlysning.LenkeEller så kan du kontakte Statsarkivet i Stavanger og be de om å hjelpe deg, men da må du vite sånn ca. når din farfar døde. Enten i kirkeboken eller i Lensmannens/politimesterens (Polisens) dødslisterOg du kan godt skrive på svensk, de fleste normann forstår det ganske bra.Lenke Statsarkivet i Stavanger Bergelandsgt. 30, 4012 Stavanger Telefon: 51 50 12 60 Telefaks: 51 50 12 90 E-post: statsarkivet.stavanger@arkivverket.noOm ikke den aktuelle kirkeboken finns på Statsarkivet i Stavanger, kan du kontakte presten i kirken.www.kirken.noLenkeDu kan lete i aviser (tidningar) etter dødsannonsen (dödsruna) til din farfar i aviser fra området. Ditt lokale bibliotek kan kanskje fjernlåne (fjärrlån) mikrofilm av kirkebøker eller aviser fra området.Eller du kan kontakte et bibliotek og be om hjelp med å finne opplysninger fra aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Kristiansen

Tack snälla ni! Jag ska försöka hitta något på dom länkarna. Mvh Thomas. (Halvnorsk i sverige) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

På Statsarkivet i Stavanger fantes det flere mapper med utklipte dødsannonser fra Stavangeravisene. Det aktuelle året skulle også finnes i disse mappene. Jeg er litt usikker på om mappene fremdeles finneses i Statarkivets reoler, Utvandrersenteret delte i sin tid lokaler og hylleplass med Statsarkivet, men flyttet senere til nye lokaler.mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Kristiansen

Det är som i sverige då,Man vet att det finns inte men inte var :) Tack alla snälla för tipsen här./Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Thomas Kristiansen

Idag fick jag veta att han dog i kriget ca -45. I Nordland. Finns det register över stupade? Kyrkan i stavanger hade inte personen i sina dödregister./Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

Hvis han falt under krigen (og på norsk side), burde han være registrert i bokverket Våre Falne. Dette finnes på en rekke biblioteker i Norge.mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

Dessverre har jeg ikke dette i hodet. Men jeg mener å huske at perioden fra rundt 1918 frem til 1945 ihvertfall skulle være representert. Om absolutt alle dødsannonser for perioden er tatt med kan jeg ikke svare på. Du vil nok få et mere eksakt svar om du tar kontakt med Rogaland Ættehistorielag som har kontorer vegg i vegg med Statsarkivet.mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.