Gå til innhold
Arkivverket

[#51328] Tollev Engebretsen g. 1775 Norderhov m. Mari Nilsdatter Trøgstadeie


Gjest Espen Tjernshaugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Tjernshaugen

Tollev Engebretsen og Mari Nilsdatter Berg ble trolovet 13.5.1875 i Norderhov, under vielsen på høsten samme år nevnes de som Tollev Engebretsen Mari Nilsdatter Trøgstadeie.De får bl. annet sønnen Nils 7.5.1780 , foreldre Tollef Berg og Mari Nilsdatter.Tollev og Mari flytter til Sørkedalen i Aker ( Stubberudeie og Åmoteie.Sønnen Nils Tollefsen blir konfirmert i Aker 1794, er tjenestekar på Åmot søndre i Sørkedalen 1801, han gifter seg 1805 og blir bruker på Tangen i Sørkedalen.Det er Tollef Engebretsen og Mari Nilsdatters opphav jeg ikke finner ut av. De er i 1801 husmenn på Åmot søndre, hans alder blir da oppgitt til 50, og hennes til 53.Har sjekket dåpsinnførslene for Norderhov 1744-54, samt sjekket Modum 1747-52 uten resultat.Et søk på FS gir kun en Tollev Engebretsen f. 1844 i Valdres.Er det noen som har vært borte i disse ?Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til familien i 1801-tellingen. LenkeDu har nok gjort en trykkfeil ved forlovelses året? 100 år feil, men det er fort gjort.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Hei , joda, har funnet både trolovelse og vielse i de digitale kb, det er derfra jeg har opplysningene om Berg og Trøgstadeie i Norderhov.Har derfor letet etter Tollevs og Maris dåpsinnførsler i Norderhov og Modum, basert på deres oppgitte alder i 1801, uten resultat.Det står en del om disse under 'Sørkedalens historie' på ager.no, men der står det kun om deres opphav at de ble gift 1785 i Norderhov.Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.