Gå til innhold
Arkivverket

[#51332] Landhandler i Fevik Bernhard Martin Bertelsen og hustru Karoline Hansen


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Da har jeg gjennom to andre spørsmål her inne funnet veldig mye om en slekt fra Fjære/Fevik.Bernhard Martin Bertelsen, født 1885 i Bergen. Gift 25. november 1911 i Fevik med Karoline Hansen, født 1884 i Tvedestrand. Bernhard ble landhandler i Fevik.Nå lurer jeg på om noen kjenner til disse to personene og hvor de bodde i Fevik. De fikk etter det jeg vet tre barn i 1913, 1915 og 1917. Selvfølgelig lurer jeg på etterslekt, men da er vi vel inne på personvern i forhold til mennesker som lever, så her kan man vel heller utveksle informasjon via email.Til slutt en stor takk til alle som har hjulpet meg hit jeg står i dag. Dette har vært en del av familien som har innebåret mye mystikk og som jeg har funnet ut etterhvert, mange feil og trolig bevisst feilinformasjon.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

I følge Aust-Agder Fylkes Adressebok 1949-50 står Bernhard oppført som kjøpmann, med adresse Fevik. kr. 41.000 i formue og kr. 4.300 i inntekt.Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hjertelig hjertelig. Her får man etterhvert et livsforløp hos disse menneskene. Da har jeg fått både datoer og mye mer bak de gamle bildene og historiene jeg hadde.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Da fant jeg begge døttrene begravet, trolig ugifte. Den ene ble 51 år og 12 dager og den andre bare 18 år og fire måneder. Men sønnen er ikke registrert.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jarl V. Erichsen

I et hefte fra Feviktun bo- og omsorgssenter (Per-Kristian Finstad 2004) fant jeg kopi av en annonse. Jeg er ikke sikker på hvor og når annonsen opprinnelig stod... - Jarl -

bilete3201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei igjen. Det var spennende. H. G. Berthelsen er sønnen Harald Gustav som vi ser da at overtok farens forretning. Dette var gøy.Jeg har funnet to døttre og en sønn. Sønnen dør i 1986, men jeg har ikke funnet ut om han ble gift og om han har noen etterkommere. Men her er vi jo eventuellt inne på nålevende personer og personvern. Vanskelig dette.Det virker som om begge søstrene som døde i 1931 og 1968 var ugifte. Har ikke funnet noen flere i de gravene som nevnes i DIS gravregister for Fjære kirkegård.Tusen hjertelig. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.