Gå til innhold
Arkivverket

[#51336] Ole Nilsen f. 1782, Melgarden, Sør-Odal


Gjest Vidar Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Pedersen

I Sør-Odal bygdebok V, side 47 står det at Ole ble gift i 1809 med Ingrid Persdatter fra Oppi ved Odals Verk. Jeg har leita i bygdeboka for Sør-Odal under Melgarden, men kan ikke finne Oles foreldre. Noen som har informasjon? Ingrid hadde tidligere vært gift med Per Larsen (1762-1806) fra Melland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei VidarFant to skiftekort på Melgarden. Skjønner ikke helt forskjellen, men her kommer det første:Mvh Lars Ove

bilete3154.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Pedersen

Takk Lars Ove! Denne Ole, 7 år gammel, er nok 'min' Ole Nilsen. I Sør-Odal bygdebok III (ny serie) under Melgarden, side 137 finner jeg Mari Gudbrandsdatter f. 1745 gift i 1769 med Nils Olsen Slåstad. Her er imidlertid nevnt bare to barn, Mari 1769-1770 og Mari f.1770. Merkelig at den oppdaterte bygdeboka ikke har fått med flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Vidar:Men hva er forskjellen på de to skiftene? Det er jo de samme menneskene, og den samme er død?Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.