Gå til innhold
Arkivverket

[#51351] Tyding av kirkebok for Skjeberg


Gjest Kay Olav Winther d.e.
 Del

Recommended Posts

Gjest Kay Olav Winther d.e.

Mine tippoldeforeldre fikk et guttebarn, Johan, som døde før han kunne bli døpt i kirken. Jeg har problemer med å lese innførselen i kirkeboka. Se Lenke, innførsel nr 21. Kan noen lesekyndige hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Ottar Fjeld

Hei, Kay Olav!Det står: 12te Febr. Død. Johan. Ægte. Gaardbr. Petter Andersen Navestad og hustru Juliane Haagensdatter. NB Død førend hjemmedåp blev stedfestet. Hjemmedøpt av skolelærer Grannes(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kay Olav Winther d.e.

Hei, og takk for hjelpen Karl Ottar. I Skjeberg Bygdebok, del 2, side 287, står det at Olaves Johannesen Grennæs ble ansatt som skoleholder ved Borgenfjerdingen etter en forgjenger som sluttet i 1855. Om Grennæs var ansatt allerede i begynnelsen av februar vet jeg ikke, og jeg vet ikke hvor han var før han kom til Borgenfjerdingen, men sannsynligheten taler vel for at det er han som har hjemmedøpt vesle Johan på Navestad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.