Gå til innhold
Arkivverket

[#51360] Bilder fra Støren, kirke og prester


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Hei,Jeg har lagt ut noen bilder fra Støren kirke og prester. Lenke Det er Clausen, Friis, Hagenes, Fabricius, Hveding, Bernsdorff og Bernhoft. Det er også et bilde av Bernhoft (mine ane) som er rettet opp. Det var så trangt på galleriet at det ikke var mulig å få tatt bilde rett forfra. De andre kan jeg også deformere noe tilbake slik at det blir bedre. Jeg har også noen av prestene tatt med bare hode, de er også bedre.Jeg vill gjerne ha synpunkter og hjelp med fastsettelse av fødselsår og annet utover det som står i Erlandsen (web boken).Disse bildene er fortsatt beskyttet, men om/når Kari Thingvold legger de på sin side så gjeller det som står der.Mvh Niels

bilete3160.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

E. Bernhoft: Stamtavle over slekten Bernhoft.Christopher Andersen Berrnhoft f. 26/10 1690 Opdal S-TRL. Død 31/10 1754 Støren S-TRL. Sønn av res.kapellan Anders Hansen Bernhoft og Anna Cathrina Christophersdt. Withe.1.gift 7/7 1717 Orkdal S-TRL med Agnete Jørgensdt. (Hougs) fca. 1688 Innvik SF?, død 20/10 1735 Støren. (6 barn, 5s. 1d.)Datter av pers. kapellan Jørgen Absalonsen Hougs.2.gift 17/8 1738 med Susanne Evensdt. Meldal f. på Tynset HE?, død mars 1756 Støren (3 sønner). Datter av sogneprest Even Steensen Meldal og Gidsken Mikkelsdt. Schjeldrup.Christopher skal ha vært en meget sterk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tybring Hemphill

Does anyone know where the original portraits are that show Hans Andersen Bernhoft (1551-1619) sogneprestat Vor Frue, Trondheim, or his son Anders Hansen Bernhoft (1600-1666) sogneprest at Røros. The portraits were in existence around 1900 when copies were made by the Norsk Folkemuseum. They apparently were at Oppdal kirke at some point but I see nothing in my internet searches to say that they are still there. Thanks for your help.Tybring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tybring Hemphill

Does anyone know where the original portraits are that show Hans Andersen Bernhoft (1551-1619) sogneprestat Vor Frue, Trondheim, or his son Anders Hansen Bernhoft (1600-1666) sogneprest at Røros. The portraits were in existence around 1900 when copies were made by the Norsk Folkemuseum. They apparently were at Oppdal kirke at some point but I see nothing in my internet searches to say that they are still there. Thanks for your help.Tybring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.